31 Aralık 2015 Perşembe

Şapka Defilesi


Şapka Defilesi


 Çağan Emre 'nin kreşinde yeni yıl etkinlikleri Geleneksel Şapka Defilesi ile kutlanacak.
Aralık başı bülteninde okuduktan sonra ön hazırlıkları Emre ile yaptık.
En önemlisi ne yapıcaktık ve Çağan Emre bu etkinlikte ne kadar aktif olucaktı?

Emre'nin karakteri , zevkleri şapkanın tasarımında öne çıkmalıydı.

Fazla düşünmedik tabi ki....

Yeşil olacaktı. Kepçeli olacaktı ve mutlaka 4 rakamı olacaktı.


Keçeden yapmayı düşündük böylelikle kalıcı olurdu....

Kızılay'da İzmir Caddesindeki tuhafiyecilerden keçeleri aldık ama kepçeli herhagi aplike bulamadık. Kırkyama kumaşlarına da baktık ama yılbaşı öncesi kalmamış.


Alışverişin her anında , renk seçiminde , keçe kalınlığı kararı vermede veya torbayı taşımada hep Emre aktifti ve çok mutluydu.
İLk defa Kızılay'da beraber alışveriş yaptık

Çok yorulduk ikimizde. Güzel bir simitçi de keyif yaptık. Hava -1 civariydı.


Aplike bulamayınca uyguluyacağımız resimleri keçelerden yapmaya karar verdik.
Cumartesi gece nasıl kepçe yapıcağız , kanca mı paletli mi bunlara karar verdik

 Her bir çalışmayı Çağan Emre tek tek çizdi. 'Anne böyle olsun. Paleti olsun. Dinazor kemiği böyle olsun' diye çizimler yaptı.

 Ben keçede çizdim ve kumaş ruleti ile kestim
 
 Tasarlama Emre ye ait oldu.


Pazar günü artık tasarımı ortaya çıkarma vaktiydi.
 Önce keçe'nin ne kadar olucağını hesapladık. Emre'nin kafasının ölçüsüne göre kestik.
Yüksekliği biraz büyük oldu.

Kestiğimiz parçaları yerleştirdik. E önemli kısım burasıydı. Karar vermek zordu.Şapka'nın bir hikayesi olmalıydı.

Soğuk silikonla yapıştırdık.

Akşam Çağan Emre yattıktan sonra yeşil tabanın kenarlarına 2 cm arayla kesik atıp yeşil tonda bir kurdele ile birleştirdim. Fazla yüksek olduğu için kısaltıp kenarlara kesikler attım.







ve son  
sahne de Çağan Emre


Bu yürüşü beklemiyordum. Onun yaptığı eserden gurur duyduğu her halinden belli
Bu da bir anne için en büyük mutluluk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder