10 Ocak 2016 Pazar

10. ANKARA KİTAP FUARI

10. ANKARA KİTAP FUARI  

Yeni yılın ilk günlerindeki güzellik kitap fuarı oldu. Haftasonu ne yapacağız diye arayış içinde olmadık.


Daha önceden de yazdığım gibi kitap bizim için ayrılmaz bir parça. Yırtarak kitapların yırtılmadığını öğrendi. Görerek ilgisini çeken konular hakkında farklı bilgiler öğrenebileceğini anladı.

ve bu arada da kitaplarla ilgili kitap fuarlarının olduğunu öğrendi. Geçen senelerde ben kendim gitmiştim ama bu sefer fuarın açılış günü ben keşif yaptım , ikinci günü de Emre ile gezdik.Kısaca bayıldık. Çok keyif aldık ve güzel kitaplar aldık

Tübitak standına uğradım ve İlk okuma kitaplarından Güneş Ay ve Yıldızlar ve uzay kitaplarını aldım



 Oyuncu Anne'nin kitapları Elma Yayıncılıkta. İlk defa karşılaştım ve tanımak için 2016 oyun takvimini ve Çocuğuyla nitelikli zaman geçirmek isteyenlere kılavuz kitabını aldım.
 

 Açılış günü sakindi. Bazı ilköğretim okulları öğretmenleri ile gelmişti.




Cumartesi saat 10 da gidelim aman kalabalık olur derken çıkışımız 12 oldu. Fakat korktuğum gibi kalabalık değildi. Tabi bu bir kitap fuarı için kötü ama bir anne ve çocuk - kalabalık birlikteliği düşünüldüğünde iyi oldu. :)

Çağan Emre ile her standi gezmedik. ODTU yayınları, İş Bankası Yayınları ve Yapı Kredi Yayınları uğradıklarımız oldu.

ODTU Yayundaki bir iki kitabı önceden beğenmiştim Emre ile bakalım dedik ama stand daki  arkadaş bu kitap 5 yaş için uygun değil diye hevesimi kırdı. Ben ısrarla ama burada ki deneyleri benle yapacak ve öğrenecek dedikçe size bunlar uygun değil şuradaki (3-5 yaş ) kitapları gösterdi ve ben sizinle uğraşamıyacağım deyip doğru direk Y.Kredi standına  geçtik. Tübitak yayınları ilk okuma kitapları 7 yaşından başlar ve biz seriyi tamamladık neredeyse. Israrcı davranmaları can sıkıcı idi. Nİye bu kadar detaylı anlattım birazdan ...


 Yapı Kredi yayınlarından Zuzu Çöplükte kitabı aldık. Emre'ye eğer bir kitabı beğendiyse almadan önce incelemesi gerektiğini .öğretiyorum





Çağan Emre için son standımız Türkiye İş Bankası Yayınları oldu. Şekerci dükkanındaki çocuk ne ise Emre de öyleydi.
İşmakinalarıkitaplarını görünce zaten bitti. Arkasından atlaslar, Arkadaşım serisi , Elif serisi ,Çağlar serisi hangisini alıcağını şaşırdı. İndirim %25 ama Maksimum kartınız varsa %30. Bu konuda hazırlıksız yakaladık :)
 

 Takip ettiğim blogger lardanDuygu Balca'nın tavsiye ettiği Resimli Dünya Atlası, Çağlar yabancılarla gitmez, Elif doktorda ,Elif tatilde, Arkadaşım polis , Arkadaşim Çiftçi (böylelikle seriyi de tamamladık. Şiddetle tavsiye ederim . Çizgileri çok iyi ve tercüme çok güzel) Çıkartmalı İnşaat Makinaları, Saati Öğrenelim, Dünyayı Öğreniyorum serisinden Teknoloji ve Ulaşim (bu seriyi kesinlikle tamamlıyacağız ) , İlk bilim kütüphanem serisinden Nasıl Çalışır (bu seri de harika ) . Tam bitti derken kasa önünde de anne bu da lütfen dediği Harika Taşıtlar çıkartmalı.

Emre her seçtiği kitabı tek tek kontrol ettiridim. İncelettim. Biraz tabi ki uzun sürdü tabi bu arada standdaki arkadaşlar kitaplar hakkında harika fikirler verdi. Daha yaşli bir bey farkli bir iki kitabı şiddetle tavsiye etti. Bunlardan biri de sayfalarda pencereler olan İnsan vücudu idi. Benimde onda aklım kaldı. Konu sağlıkla ilgili olduğu içi onu da eşim Çağan Emre ile beraber alsın diye bıraktım.

Stand daki herkes işinde çok bilgiliydi, hangi kitaba bakıyorsanız bir de bunu inceleyin, şu da dikkatini çeker , evet biraz küçük kalıyor ama ilgisini çeker gibi cümlelerle çok iyi yönlendirdiler. Bilinçli bir tüketici olarak gitmiştik ama harika bilgilerde öğrendik.

İşimiz bittiğinde tüm torbaları Emre taşımaya çalıştı. Mutluluğunu görmek harikaydı Artık gidelim kendi dedi. ve şunu ekledi ' Anne her gün kitap fuarına gelelim '  işte bu cümle beni bitirdi.

.

 Tabi ki günümüz Kahve Dünyasın'da devam etti


 

 Her zaman ki menü ile

Köpüklü süt , iki makaron , anne'ye de Süt eşliğinde Santos


11. Ankara Kitap Fuarını dört gözle bekliyoruz








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder